Επιστημονικό ? Εκπαιδευτικό Συνέδριο Η Αξιοποίηση της Τέχνης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Καινοτόμες εφαρμογές, καλές πρακτικές στη Δ/θμια Εκπ/ση Η μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία»

Διοργάνωση:

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων – Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων περ. εν. Ηρακλείου Β. Καλοκύρη Περιφέρεια Κρήτης- Δήμος Ηρακλείου

σε συνεργασία με τα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης περ. ενότ. Ηρακλείου παιδαγωγικής αρμοδιότητας της Σχολικής Συμβούλου Β. Καλοκύρη: Γυμνάσιο Γαζίου, Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, 4ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, Γυμνάσιο Προφήτη Ηλία, 7ο ΓΕΛ Ηρακλείου.

Υπό την αιγίδα

Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης Υπεύθυνη Συντονισμού: Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Β. Καλοκύρη Παρασκευή 3 και Σάββατο 4 Απριλίου 2015
texni1

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α

1η μέρα
  • ανοιχτή προσέλευση
  • Παρασκευή 3 Απριλίου 2015
  • Αίθουσα Παλιάς Λαχαναγοράς Δήμου Ηρακλείου.
Θεματικό πεδίο: Καινοτόμες εφαρμογές, καλές πρακτικές αξιοποίησης της Τέχνης στη Δ/θμια Εκπαίδευση Ν. Ηρακλείου (Θα παρουσιαστούν δουλειές και προτάσεις αξιοποίησης της Τέχνης στη Δ/θμια Εκπ/ση Ηρακλείου, σε αίθουσα του Δήμου Ηρακλείου).
    17.30 Προσέλευση – Εγγραφές Συνέδρων
    18.00΄ Χαιρετισμοί
    18.30 – 18.50 Γιώργος Στριλιγκάς, Σχολικός Σύμβουλος. Επιμορφωτικές και διδακτικές εμπειρίες στο πλαίσιο της διδακτικής αξιοποίησης εικαστικών έργων του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου.
    18.50 – 19.05 Μιχάλης Φαρσάρης, Φιλόλογος (7ο ΓΕΛ Ηρακλείου). Σύζευξη εικαστικής και ποιητικής τέχνης με πεδίο εφαρμογής μια Ερευνητική Εργασία.
    19.05 – 19.20 Βαρβάρα Δρετάκη, Ηλίας Κακούτης Φιλόλογοι (8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου). Μουσειακή αγωγή, Ιστορία και Τέχνη. Ξετυλίγοντας τον μίτο της Αριάδνης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
    19.20 ? 19.40 Συζήτηση με το κοινό
    Διάλειμμα 19.40-19.50
    19.50 ? 20.05 Πολυχρονάκη Μαρία (Δρ. Επιστημών Αγωγής, Φιλόλογος, Πρότ. Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου). Αισθητική παιδεία μέσα από θεατρικό και καλλιτεχνικό όμιλο στο Λύκειο.
    20.05 – 20.20 Αρετή Παπαδογιαννάκη-Παυλάκου (ΜΔ.Ε στην Ιστορία και Θεωρία του Θεάτρου και του Κιν/φου, Μαθηματικός, Διευθύντρια Καλλιτεχνικού Σχολείου Ηρακλείου). Καινοτόμες εφαρμογές και καλές πρακτικές αξιοποίησης της Τέχνης στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου.

    Το Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου είναι καινοτόμο ως προς την προσέγγιση αλλά και τη διδασκαλία των μαθηματικών από την πρώτη χρονιά που δίδαξα ως μαθηματικός?. Τα σχολικά έτη 2006-2007, 2007-2008 και 2008-2009 λειτούργησαν Λέσχες Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας και τόσο οι λέσχες όσο και εγώ, ως υπεύθυνη καθηγήτρια-μέλος της ομάδας ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ- , συμμετείχαν σε ημερίδες, εκδηλώσεις ή εργαστήρια στο Ηράκλειο και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Το 2009 συμμετείχα ως εισηγήτρια στο 26ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε. στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: ?Τα Μαθηματικά ως Παγκόσμια Γλώσσα Κατανόησης και Επίλυσης Προβλημάτων? με την εργασία: ?Ένα σχέδιο μαθήματος για τα μαγικά τετράγωνα?. Η αφορμή για αυτό το σχέδιο μαθήματος ήταν η απεικόνιση ενός μαγικού τετραγώνου στον πίνακα ?Μελαγχολία I? του Albrecht D?rer στο βιβλίο των μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου, που έφερε στην τάξη την αναζήτηση της επίδρασης των μαθηματικών στη ζωγραφική μέσα από έργα του M. C. Escher και του Leonardo da Vinci.

    Το σχολικό έτος 2013-2014 λειτούργησε λέσχη με τίτλο: ?Μαθητική λέσχη: Μαθηματικά και Κινηματογράφος?. Το 2014 παρουσιάστηκε διδασκαλία μου στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου για τα μαθηματικά της Β΄ Γυμνασίου, όπου προτάθηκε η αξιοποίηση του κινηματογράφου στη μαθησιακή διεργασία, υπό την αιγίδα του Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών κ. Ι. Κανέλλου.

    Παράλληλα, αρκετοί καθηγητές κάνουν ενδιαφέρουσες διδακτικές προτάσεις με την αξιοποίηση της τέχνης. Οι απόπειρες αυτές δεν αποτελούν μέρος ενός συγκροτημένου εγχειρήματος και έτσι είναι αδύνατη η συνολική παρουσίασή τους. Επιλέγονται και παρουσιάζονται, στην συνέχεια, δύο τέτοιες προσπάθειες αφενός γιατί οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί, με χαρά, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μου αφετέρου γιατί είναι προάγγελοι της μετέπειτα σημαντικής πολιτιστικής δράσης του σχολείου, όπως θα φανεί παρακάτω.

    Τα τρία τελευταία σχολικά έτη, στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας η φιλόλογος² αξιοποίησε τη μέθοδο της δραματοποίησης στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε δίωρα διδακτικών ωρών κατά περίπτωση. Ενδεικτικά, παραθέτεται η εφαρμογή αυτής της μεθόδου στο μάθημα Ελληνικά Ξενοφώντα, Βιβλίο 2, Κεφάλαιο 1 της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Α΄ Λυκείου.

    Αρχικά, διαβάστηκε στην τάξη το κείμενο (παρ. 25-26) και οι μαθητές με τη βοήθεια του λεξιλογίου και μετά από συντακτική αναγνώριση των κυρίων όρων, έκαναν τη μετάφραση. Έπειτα, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες οι οποίες ανέλαβαν τη δραματοποίηση της σκηνής. Ένας μαθητής πήρε το ρόλο του Αλκιβιάδη και η κάθε μία από τις ομάδες έκανε τους Αθηναίους στρατηγούς άλλοι από τους οποίους ήθελαν ν? ακούσουν τις συμβουλές του και άλλοι ? ιδιαίτερα ο Μένανδρος και ο Τυδέας- διαφωνούσαν και τον έδιωξαν, λέγοντας του ότι αυτοί πια είναι στρατηγοί, όχι εκείνος.

    Ακολούθησε σκηνογραφική απόδοση της σκηνής της ναυμαχίας στους Αιγός ποταμούς μέσω της τεχνικής origami, όπου κάθε μαθητής έφτιαξε ένα καράβι με χαρτί. Τέλος, όλη η τάξη δημιούργησε ένα tableau vivant (ζωντανή εικόνα) με θέμα αυτήν την σκηνή της ναυμαχίας.

    Η παρακάτω διδασκαλία εφαρμόστηκε στα δύο τμήματα της Α” Λυκείου κατά την σχολική χρονιά 2013-2014, πρώτη φορά που εισήχθη η Τράπεζα Θεμάτων επιφέροντας πίεση για την ολοκλήρωση μεγάλης σε έκταση ύλης. Το μάθημα που επέλεξε η φιλόλογος³ ήταν η Νεοελληνική Λογοτεχνία, όπου επιχειρήθηκε μία εναλλακτική προσέγγιση τόσο του πεζού, όσο και του ποιητικού λόγου και, μάλιστα, τις περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της 9ης διδακτικής ώρας. Σε μία εποχή αντιποιητική, σκοτεινή και δυσοίωνη, που προστάζει άλλες προτεραιότητες, και που η ενασχόληση με κάθε μορφή τέχνης φαντάζει πολυτέλεια, η διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας πρέπει να αλλάξει προσανατολισμό, ώστε να μπορέσει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών. Συγκεκριμένα, για να γίνουν πιο προσιτοί στους μαθητές οι μεγάλοι Έλληνες λογοτέχνες – Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και Γεώργιος Βιζυηνός- χρησιμοποιήθηκαν μαγνητοφωνημένες αφηγήσεις διηγημάτων από σπουδαίους ηθοποιούς, οι οποίοι με τη χροιά της φωνής και τον κατάλληλο επιτονισμό έκαναν πιο παραστατική την αφήγηση και πιο ευχάριστη και κατανοητή την καθαρεύουσα. Σημαντική στάθηκε και η συμβολή της τέχνης του κινηματογράφου, αφού πολλά λογοτεχνικά έργα έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη. Στο σχολείο προβλήθηκε η ταινία Το μόνον της ζωής του ταξείδιον του Λάκη Παπαστάθη, που αναφέρεται στη ζωή του Γ. Βιζυηνού.

    Για τη διδασκαλία της ποίησης επιστρατεύτηκε η μουσική. Γνωρίζοντας ότι η μελωδία προσλαμβάνεται ευκολότερα από τους νέους ανθρώπους απ” ότι οι ορθολογικές και υπερβολικές αναλύσεις, αφού στο μάθημα γινόταν μία σύντομη παρουσίαση της ζωής και του έργου κάθε ποιητή, ακολουθούσε έπειτα ακρόαση των απαγγελιών ή των μελοποιήσεων. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές ν? ακούσουν ποιήματα και βίωσαν το αισθητικό αποτέλεσμα με την αίσθηση της ακοής.

    Επίσης, έχοντας υπόψη ότι τα μελοποιημένα ποιήματα αποτελούν τα ωραιότερα τραγούδια που εξέφρασαν τα συναισθήματα του λαού μας, συγκίνησαν και αφύπνισαν τις ψυχές και τις συνειδήσεις, επιχειρήθηκε η μύηση των μαθητών στη μουσική μεγάλων Ελλήνων συνθετών οι οποίοι έντυσαν με τη μουσική τους μεγάλα ποιήματα, προκειμένου να φτάσουν ευκολότερα ως τα χείλη του κοινού.

    Πράγματι, ακούστηκαν σπουδαία ποιήματα τραγουδισμένα από φωνές γνωστών ερμηνευτών και οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι πολλά απ” αυτά τα είχαν τραγουδήσει, αλλά αγνοούσαν πως ήταν ποιήματα. Παράλληλα, ακούστηκαν και απαγγελίες ποιημάτων τόσο από τους ίδιους τους ποιητές, όσο και από σπουδαίους ηθοποιούς. Αναλαμβάνοντας, φέτος, τη διεύθυνση του Καλλιτεχνικού σχολείου Ηρακλείου έδωσα προτεραιότητα σε δράσεις που ανταποκρίνονται στον ιδιαίτερο χαραχτήρα του σχολείου. Γνωρίζοντας τις προηγούμενες διδασκαλίες και, ειδικότερα, ότι είχε συμβεί γύρω από τη διδασκαλία των μαθηματικών, επιχείρησα μία διασχολική συνεργασία, που τα στάδιά της περιγράφονται παρακάτω.

    Φέτος, στο Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου τοποθετείται με οργανική θέση ο μαθηματικός Ζαχαρίας Κουρτικάκης. Η αγάπη του για την ποίηση και η συνήθειά του ν? απαγγείλει στίχους τα διαλείμματα και, ιδιαίτερα, του ποιητή Μανόλη Ξεξάκη, θα δράσουν καταλυτικά για τις πολιτιστικές δράσεις του σχολείου. ΄Ηδη κάθε Παρασκευή, μετά την πρωινή προσευχή διαβάζονται ή απαγγέλνονται ποιήματα από τους μαθητές, τα οποία τα έχουν διαλέξει οι ίδιοι και τα συνοδεύουν με σχόλια για τον ποιητή. Όλο αυτό το εγχείρημα το στηρίζει η φιλόλογος Α. Κριτσωτάκη η οποία επιμελείται την ανάθεση ανά τμήμα και την πρωινή παρουσίαση.

    Σύντομα, στα πλαίσια των Πολιτιστικών Προγραμμάτων αρχίζει με μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου το πρόγραμμα με τίτλο ?Η Επιστήμη στην Ποίηση-εσωτερικές διαδρομές, συγκλίσεις και αντιθέσεις?, από δύο καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων? τη φιλόλογο Α. Κριτσωτάκη και το μαθηματικό Ζ. Κουρτικάκη. Με στόχο την παρουσίαση της δουλειάς τους σε εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στις 21 Μαρτίου, ξεκινάνε οι συναντήσεις τους σε δύο βασικούς άξονες: ποιητές με επιστημονική ιδιότητα και ποιήματα που περιλαμβάνουν στο περιεχόμενό τους επιστημονικές έννοιες. Σε αυτή τη διαθεματική προσέγγιση, επιχειρείται μία γέφυρα ανάμεσα σε δύο έννοιες που είναι διαμετρικά αντίθετες, την Ποίηση και την Επιστήμη. Τα ποιήματα, στα οποία οι δημιουργοί τους χρησιμοποιούσαν επιστημονικούς όρους για να εκφράσουν συναισθήματα, δημιουργούν με την σειρά τους ρωγμή στην αντίληψη ότι η επιστήμη και το συναίσθημα είναι δύο ξένα σύνολα.

    Την τρέχουσα σχολική χρονιά επιχειρήθηκε συνεργασία μεταξύ των Καλλιτεχνικών σχολείων Ηρακλείου και Γέρακα με θεματικό άξονα ?Τέχνη και Μαθηματικά? μετά από την εκδήλωση του κοινού ενδιαφέροντος τόσο από τη διεύθυνση των δύο σχολείων όσο και εκπαιδευτικών τους. Αυτό που έφερε ουσιαστικά την υλοποίηση των παράλληλων δράσεων στα δύο σχολεία ήταν η συνέχιση μιας πολύχρονης συνεργασίας μεταξύ δύο καθηγητριών μαθηματικών ? της Παναγιώτας Κοταρίνου* και Αρετής Παπαδογιαννάκη- Παυλάκου. Πράγματι, στο Καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα σχεδιάζονται και υλοποιούνται διαθεματικές διδασκαλίες για την Α΄Λυκείου με στόχο να αναπτυχθούν δίαυλοι επικοινωνίας ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γλώσσες, τα Μαθηματικά και την Τέχνη-γλώσσες της λογικής και των συναισθημάτων αντίστοιχα. Οι διδασκαλίες γίνονται με την συνεργασία καθηγητριών Μαθηματικών, Εικαστικών, Αγγλικών, Γερμανικών, Γαλλικών και Φιλολόγου με αναζήτηση των γεωμετρικών σχημάτων μέσα από ιστορίες, ποιήματα και εικόνες. Οι διδασκαλίες σε συνδυασμό με αποσπάσματα από τις μαγνητοσκοπημένες δραστηριότητες των μαθητών θα παρουσιαστούν αναλυτικά στο Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου, στο πλαίσιο ανταλλαγής εμπειριών της σχολικής κοινότητας των δύο σχολείων.

    Ο Μ. Ξεξάκης είναι ένας ποιητής με μαθηματικές σπουδές, ο οποίος γράφει όχι ??ένα αμάλγαμα ποίησης και μαθηματικών, άλγεβρας ή γεωμετρίας, αλλά μια ποιητική δημιουργία με μαθηματικούς όρους και σκέψη.?** Επιλέγεται και προσκαλείται για πολιτιστικό διήμερο του Καλλιτεχνικού Λυκείου σε συνεργασία με την Κοινωφελή Εταιρεία του Δήμου Χερσονήσου στις 20-21/3/2015.

    Την πρώτη μέρα, στο σχολείο γίνεται Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής με τον ποιητή, στρογγυλό τραπέζι με θέμα την ?Αξιοποίηση της τέχνης στην προσέγγιση και διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση? με τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών κ. Ι. Κανέλλο και την Δρ. Π. Κοταρίνου , καθηγήτρια στο Καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα και, τέλος, εκδήλωση σε παρακείμενο χώρο με πρώτο μέρος τη διασχολική συνεργασία των δύο καλλιτεχνικών σχολείων με θεματικό άξονα ?Τέχνη και Μαθηματικά?, δεύτερο μέρος την ?Επιστήμη στην Ποίηση? και παρουσίαση ποιημάτων με κινησιολογική καθοδήγηση και με τρίτο μέρος ?Η ποίηση του Μ. Ξεξάκη? και παρουσίαση δραματοποιημένων ποιημάτων του. Την οργάνωση των εκδηλώσεων έχει η διευθύντρια του Κ.Σ.Η. Αρετή Παπαδογιαννάκη-Παυλάκου και την επιμέλειά της οι Α. Κριτσωτάκη και Ζ. Κουρτικάκης με τη συνδρομή της καθηγήτρια χορού Μαριάνθης Παλτόγλου.

    Τη δεύτερη μέρα, στο Δημαρχείο Μαλίων γίνεται γιορτή για την Παγκόσμια Μέρα της Ποίησης όπου το Λύκειο μας συμμετέχει με το τρίτο μέρος ?Η ποίηση του Μ. Ξεξάκη? και η Χορωδία των Μαλίων τραγουδά μελοποιημένη ελληνική ποίηση με συνοδεία την Συμφωνική Κρητική Ορχήστρα Νέων με διεύθυνση του μαέστρου κ . Αντωνακάκη. Επίσης, η ορχήστρα συνοδεύει και την απαγγελία ποιημάτων από τον ίδιο τον ποιητή με ενδιάμεσα σχόλιά του για την ποίηση.


    1.Η Α. Παπαδογιαννάκη-Παυλάκου είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Ιστορία και Θεωρία του Θεάτρου και του Κινηματογράφου από το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει διδαχθεί στο μεταπτυχιακό πρόγραμμά της το μάθημα ?Διδακτική των Μαθηματικών. Σύγχρονες τάσεις στην έρευνα της Διδακτικής των Μαθηματικών? από το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης και, στα πλαίσια των υποχρεώσεων της, εκπόνησε εργασία και ομιλία με θέμα ?Η αξιοποίηση των τεχνών στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σχολείο?. Παράλληλα, έχει λειτουργήσει στο 8ο Λύκειο Ηρακλείου Μαθητική Λέσχη με τίτλο: ?Μαθηματικά και Τέχνη? και, αργότερα, συμμετείχε ως εισηγήτρια στο 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε. στην Καλαμάτα, με θέμα: ?Μαθηματικά: Θεωρία- Πράξη και Προεκτάσεις? με την εργασία: ?Η αξιοποίηση των τεχνών στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σχολείο: ένα παράδειγμα και μια πρόταση?. Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2006 παρακολούθησε στην Αθήνα το Βιωματικό Σεμινάριο ?Έκφραση και θεραπεία μέσω της τέχνης (Art Therapy)? που διοργάνωσε το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Μουσείου Μπενάκη.
    2.Αφροδίτη Κριτσωτάκη, αποσπασμένη καθηγήτρια στο Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου
    3.Δήμητρα Μαρκοπούλου, αποσπασμένη καθηγήτρια στο Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου
    *.Η Π. Κοταρίνου είναι διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα τη διδασκαλία των Μαθηματικών μέσα από τη χρήση τεχνικών της ?Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση? (Drama in Education) και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών από το Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με εισηγήσεις που αφορούν στην αξιοποίηση της Λογοτεχνίας, του Θεάτρου, της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και της Ρητορικής στη διδασκαλία των Μαθηματικών.
    **.Περικλής Σφυρίδης, ?Ο ποιητής και πεζογράφος Μανόλης Ξεξάκης?,στο Σωτηρία Σταυρακοπούλου (επιμ.), Η ποίηση του Μανόλη Ξεξάκη, , Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, 2009, σ.σ. 3-15, σ. 4.
    20.20 – 20.35 Ελπίδα Τσιραμπίδου (Μουσικός, Πρότ. Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου). Η μουσική είναι μία Τέχνη «εν χρόνω». Εφαρμογή με δρώμενο μαθητών.
    20.35 ? 21.05 Συζήτηση με το κοινό.
    21.05 Λήξη Συνεδρίας
texni1
2η μέρα
  • Συμμετοχή μόνο μετά από ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων [Συνεδρία Ολομέλειας 120 εκπαιδευτικοί, στη συνέχεια 6 παράλληλες Συνεδρίες-Βιωματικά Εργαστήρια x 20 εκπαιδευτικούς και τελική Συνεδρία Ολομέλειας]
  • Σάββατο 4 Απριλίου 2015 (9.00 – 18.30)
  • Αμφιθέατρο ΠΕΚ και Αίθουσες Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου.(οδός Ι. Κορνάρου, περιοχή Εσταυρωμένου, μετά το ΤΕΙ)
Θεματικό πεδίο: Η αξιοποίηση της Τέχνης στην εκπαίδευση. Η μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία». Βιωματική Προσέγγιση – Βιωματικά Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς Δ/θμιας Εκπ/σης.

Α΄ μέρος:

    9.00 π.μ. Προσέλευση-εγγραφές
    9.30 ? 13.30. Συνεδρία Ολομέλειας.
    9.30 ? 10.30: Βασιλεία (Λιάνα) Καλοκύρη. Η αξιοποίηση της Τέχνης στα φιλολογικά μαθήματα. Καλές πρακτικές και προτάσεις για ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
    Συζήτηση με το κοινό.
    10.30 ? 10.45 Διάλειμμα
    10.45 ? 13.30: Αλέξης Κόκκος. Η Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Βιωματική/διαδραστική παρουσίαση της μεθόδου.
    13.30 – 14.15 [διάλειμμα ? ελαφρύ γεύμα-καφές]

B΄ μέρος:

    14.15 ? 17.15 Παράλληλες Συνεδρίες: Βιωματικά Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς Δ/θμιας Εκπ/σης: Η μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία». Εφαρμογές με ποικίλα θέματα αξιοποιήσιμα στη Δ/θμια Εκπ/ση.
Συντονιστές Βιωματικών Εργαστηρίων: Συνεργάτες Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, με επιμορφωτική εμπειρία στην αξιοποίηση της Τέχνης στην εκπαίδευση
  • 1. Δήμητρα Ανδριτσάκου. Ξεπερνώντας φόβους/προκαταλήψεις μάθησης μέσα από την Τέχνη.
  • 2. Σοφία Καλογρίδη. Διερεύνηση μέσα από την τέχνη της συμβολής του Σχολείου στην εμφάνιση της ενδοσχολικής βίας
  • 3. Βασιλεία Καλοκύρη. ?Το σχολείο μαυσωλείο, φυλακή και το διάβασμα εφεύρεση κακή.? Η πρόκληση του μετασχηματισμού του σχολείου μέσα από την Τέχνη.
  • 4. Γεωργία Μέγα. Προσεγγίζοντας θέματα κρίσης με τους έφηβους μαθητές μέσα από εικαστικά έργα Τέχνης.
afisatexni